گربه

نشانه‌ های مسمویت گربه

نشانه‌های مسمویت گربه

سرفه گربه، استفراغ و ضعف و بی‌حالی از نشانه‌های اصلی مسمومیت گربه‌ست. اگه می‌خواین با علائم بیشتر مسمومیت گربه آشنا بشین یا این سؤال تو ذهنتون ایجاد شده که برای رفع مسمومیت گربه چه باید کرد، خیالت راحت، ما این راهو بلدیم و بهتره تا آخر با ما همراه باشید.

از اونجایی که گربه‌ها از نظر ابعاد و جثه کوچک هستن، حتی مقدار کمی از مواد سمی هم می‌تونه اون‌ها رو دچار مسمومیت شدید کنه.

به همین دلیل، مسمومیت گربه می‌تونه علل پیش پا افتاده‌تری داشته باشه. یه چیزی مثل لیسیدن و تمیز کردن خودشون، نفس کشیدن تو هوای آلوده و حتی شکلات خوردن می‌تونه گربه شما رو مسموم کنه.

دقت کنین که به هیچ وجه بدون مشورت با دامپزشک نباید به گربه‌تون قرص و دارو بدین. مسمومیت گربه با دارو می‌تونه به شدت خطرناک باشه و حتی منجر به مرگ گربه‌تون بشه!

نشانه‌های مسمومیت گربه

  1. سرفه گربه
  2. ترشح شدن بیش از حد بزاق
  3. تشنج یا شوک شدن گربه
  4. به وجود اومدن مشکل در تنفس گربه
  5. اسهال گربه
  6. استفراغ گربه
  7. درد شکم
  8. تورم یا التهاب پوست
  9. ضعف و بی‌حالی گربه
  10. تلو تلو خوردن گربه!
  11. تب
  12. ادرار بیش از حد
  13. نامنظم شدن ضربان قلب گربه

در صورت مشاهده علائم مسمومیت چیکار کنیم؟!

اگه گربه‌تون رو در حین خوردن یکی از غذاهای مضر برای گربه یا در حال تلو تلو خوردن دیدین، بهتره سریعاً با دامپزشک‌ تماس بگیرین.

از اونجایی که روش درمان مسمومیت گربه در این شرایط بسته به نوع اون می‌تونه متفاوت باشه، بنابراین نمیشه از یک نسخه واحد استفاده کرد.

بعد از انجام توصیه‌های دامپزشک، باید گربه‌تون رو در اسرع وقت به نزدیک‌ترین کلینیک دامپزشکی ببرین تا بقیه مراحل درمانی در اونجا انجام بشه.

در مورد درمان مسمویت گربه دو نکته مهم وجود داره که باید بهش دقت کنین:

  1. روند بهبودی گربه کاملاً به این موضوع بستگی داره که چه مقدار ماده سمی وارد بدون اون شده.
  2. گربه‌هایی که سریعاً مراحل درمانی رو میگذرونن خیلی سریع‌تر از گربه‌هایی که با تعلل به کلینیک دامپزشکی آورده میشن، بهبودی پیدا می‌کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *